نکاتی مهم در مدیریت بهرهبرداری مراکز خرید
با پیشرفتهتر شدن جوامع و میل به مصرفگرایی در جوامع مدرن و درحالتوسعه، مراکز خرید بهعنوان مراکزی مهم جهت دادوستد و فروش اجناس مختلف مطرح شدند تا جای بازارهای سنتی را بگیرند. بهرهبرداری از مراکز خرید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بهرهبرداری از مراکز خرید را میتوان به مراقبت و باغبانی از یک باغ گل زیبا تشبیه کرد. اگر به این باغ رسیدگی نشود در کوتاهترین زمان ممکن از بین میرود. در این مطلب سعی داریم تا در زمینه بهرهبرداری از مراکز خرید و خصوصاً با توجه به پروتکلهای بهداشتی در خصوص بیماری کرونا بپردازیم.
موقعیت مراکز خرید
پیش از راهاندازی و بهرهبرداری از مراکز خرید، اولین قدم برای رسیدن به موفقیت یک مرکز خرید، انتخاب صحیح موقعیت قرارگیری آن است. جهت یک انتخاب صحیح و کارآمد، موقعیت قرارگیری مرکز خرید باید بهطور دقیق ازنظر سطح درآمد، شکل جمعیتی، میزان تردد در منطقه موردنظر، شیوه دسترسی مشتریان به مرکز خرید و عوامل دیگر بررسی و کارشناسی گردد. هدف از این بررسیها، مرتفع نمودن نیازهای مشتریان با به وجود آوردن یک مرکز خرید کامل و قدرتمند است، بطوریکه بتوان تصویر ذهنی قدرتمندی در ذهن مشتریان ایجاد کرد.