استراتژی افزایش مشتریان در مجتمعهای تجاری
اثرات مدرنیسم بر فضاهای شهری با ساختوساز و افزایش انواع مختلفی از مجتمعهای تجاری و مالها قابلمشاهده است. این فضاهای عمومی و تجاری درگذر زمان دچار تغییرات در سطح، مقیاس و عملکرد شدهاند. تهران بهعنوان پایتخت کشور از همان آغاز ویترین بزرگترین شاپینگمالها و مجتمعهای تجاری مدرن بوده است. فضاهای تجاری بهعنوان یکی از انواع فضاهای عمومی شهری تهران را به تسخیر خود درآورده و گوی سبقت را نسبت به سایر انواع کاربریها ربوده است. گرایش مشتریان به سمت مراکز خرید باعث شده که بحث مدیریت، اجرای برنامههای وفاداری و باشگاه مشتریان مراکز خرید بیش از گذشته داغ شود. در همین رابطه با امیر ریاضی، مدیرعامل شرکت راتا مدیریت ایرانیان و مشاور ارشد راهاندازی و بهرهبرداری مجتمعهای تجاری (مجتمعهای چندمنظوره) درباره برنامههای وفاداری و باشگاه مشتریان در مراکز خرید به گفتوگو نشستهایم.