مجتمع های تجاری باشگاه مشتریان مراکز خرید
  • 1399/06/18

باشگاه مشتریان مراکز خرید

در دنیای امروز که پیشرفت فنّاوری زندگی انسان‌ها را در تمامی جنبه‌ها دگرگون کرده، بدون شک تأثیرات خود را بر روی تکنیک‌های فروش و بازاریابی نیز بیش از هر چیز گذاشته است. هنگامی‌که وارد یک مرکز خرید می‌شویم، با شیوه‌های مختلفی روبرو هستیم که هریک موجب جذب بیشتر مشتری و ترغیب او برای خرید می‌شود. یکی از مؤثرترین شیوه‌های جذب مشتری و افزایش فروش تحت عنوان باشگاه مشتریان مراکز خرید در این روزها ذهن بسیاری از صاحبان کسب‌ وکار را به خود مشغول کرده است. در این مقاله اطلاعاتی در خصوص این شیوه نوین بازاریابی و افزایش فروش در اختیار شما قرار می‌دهیم و شما را بیشتر با آن آشنا می‌کنیم.

معرفی باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان، عبارتی که سبب تحولی شگرف در زمینه کسب‌وکار و دنیای تجارت شده است، در حقیقت نام یک نرم‌افزار جهت مدیریت مشتری می‌باشد. به‌جای عبارت «باشگاه مشتریان مراکز خرید» ممکن است عباراتی چون باشگاه هواداری و یا باشگاه وفاداری مراکز خرید را شنیده باشید. این نرم‌افزار درواقع با تمرکز بر رفتار مشتری هنگام خرید از یک مرکز خرید، با اندازه‌گیری فاکتورهای متفاوتی می‌کوشد شناخت درستی از انواع مشتری به صاحبان کسب‌وکار بدهد تا مشتریان خود را علاقه‌مند به خرید از یک فروشگاه کند و اصطلاحاً حجم فروش آن فروشگاه افزایش می‌یابد. این نرم‌افزار فاکتورهایی مثل تعداد مرتبه‌هایی که یک مشتری از فروشگاه خرید می‌کند، علایق مشتری‌ها، فواصل زمانی بین خریدهای مشتری‌ها، میزان خرید و پرداخت وجوه توسط مشتری و سایر فاکتورهای مرتبط را ثبت کرده و تحلیل می‌کند. درنتیجه تحلیل‌هایی که این نرم‌افزار ارائه می‌دهد، فروشندگان می‌توانند در جهت ترغیب مشتری و اصلاح عادات خرید او، تصمیمات بهتری اخذ کنند و مدل کسب‌وکار خود را ارتقاء دهند.

 

ارتباط بین مشتریان و بخش فروش در باشگاه مشتریان

نرم‌افزار باشگاه مشتریان با تشخیص درست سلایق و عادات مشتریان و تحلیل آن‌ها با بهره‌گیری از امکانات خود موجب ایجاد حس وفاداری بین مشتری و باشگاه می‌شود. در این راستا، برای برقراری یک ارتباط صحیح بین مشتریان و باشگاه، کارت‌هایی با نام‌های «کارت وفاداری»، «کارت عضویت باشگاه»، کارت مشتریان VIP»، «کارت امتیاز گیری» و یا «کارت جایزه» در اختیار هر مشتری قرار می‌گیرد. در این کارت تمامی اطلاعات مربوط به مشتری شامل مشخصات فردی و شماره تلفن او ثبت می‌گردد. مشتریان با استفاده از این کارت در زمان خرید از تخفیفات ویژه‌ای برخوردار شود. به‌طوری‌که با هر بار خرید از مرکز خرید، مقداری از وجه خرید در کارت ذخیره می‌شود. مشتریان با مراجعه مدد به فروشگاه می‌توانند از این وجه ذخیره‌شده استفاده کرده و خرید کنند. علاوه بر این، در مناسبت‌های خاص و یا در صورت پر شدن سقف خرید، برخی مراکز خرید اقدام به شارژ کردن کارت مشتریان خود به‌عنوان هدیه و یا تخفیف ویژه می‌کنند که برای بسیاری از افراد بسیار ترغیب‌کننده است.